Betingelser og vilkår

Bestilling og betaling

Du kan bestille ved at lægge varer i kurven og derefter godkende din bestilling. Se nærmere om prissætning her.

Når du bestiller, skal du opgive navn, adresse, email og telefon. Jeg anbefaler, at opretter en kundekonto, så disse oplysninger fremover er let tilgængelige for dig.

Alkoholholdige drikkevarer med en alkoholvolumenprocent på 1,2 eller derover må ikke sælges til personer under 16 år jf. § 2, stk. 1 i lovbekendtgørelse nr. 964 af 26. august 2019 om forbud mod salg af tobak og alkohol til personer under 18 år. Du må derfor ved bestilling opgive din alder, så jeg kan sikre mig, at lovens krav er opfyldt. Såfremt jeg på noget tidspunkt er i tvivl om din alder, kan jeg kræve fremvisning af gyldig billedlegitimation jf. § 2 a i lovbekendtgørelsen.

Når du godkender din bestilling, skal du også godkende behandlingen af persondata. Se nærmere om min behandling af persondata her.

Når du har godkendt din bestilling, modtager du en autogenereret mail med en bekræftelse af, at din bestilling er modtaget. Det er nødvendigt, at du betaler forud, inden deadline udløber. Betaling kan kun ske ved bankoverførsel. Betalingen dækker alle omkostninger ved køb og transport frem til afhentning. Når din betaling er gået ind på kontoen, modtager du en mail med bekræftelse heraf. I næste omgang modtager du en mail, hvor vi endeligt bekræfter din bestilling. Du kan kun fortryde din bestilling frem til deadline. Herefter er bestillingen inklusive betaling bindende. Det kan dog desværre blive nødvendigt af annullere bestilling af løse flasker. I så fald får du valget mellem at supplere op til en hel kasse af 6 flasker eller af få pengene tilbage.

Jeg holder dig informeret om de næste trin (betaling til producenter og af afgifter, afsendelse af vinen fra producenterne og forventet ankomst til København). Producenterne har ansvaret for transport frem til den relevante DSV-station på det italienske fastland. Vinen vil være forsikret under transporten med DSV.

Du må selv hente vinen på modtagestedet Vinøs, Lergravsvej 30, 2300 København (på hjørnet af Lergravsvej og Strandlodsvej) indenfor åbningstiden. Du bliver informeret om afhentning via mail. Jeg kan desværre ikke tilbyde at levere eller sende vinen.

Reklamation

Skulle der være problemer med den vin, du har modtaget, skal der i sidste ende rettes henvendelse til producenten. Jeg skønner, at du må leve med fejl på nogle enkelte flasker. Er der derimod tale om alvorlige fejl på et større parti, må du beskrive problemet over for mig og gemme de pågældende vine, hvorefter jeg kan rejse sagen over for producenten med evt. krav om kompensation eller refundering.

Givet denne særlige indkøbsordning er jeg i tvivl om, hvorvidt følgende gælder og jeg derfor er forpligtet til at oplyse det, men nu gør jeg det:

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos mig kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@vinogmusik.dk.